Cikkek

Vérnyomás csökkentés természetes módszerekkel

Szerző: Organikus Egészség Egyesület

A magas vérnyomás napjainkban népbetegség, a felnőtt lakosság kb. egyharmadát érinti. Életmóddal sokat lehet rontani és javítani is a helyzeten, néhány apró változtatással már sokaknál hatalmas javulás érhető el! Ezért gyűjtöttünk most össze néhány tippen, hogyan lehet tenni a vérnyomás problémák ellen!

Egészséges vérnyomást támogató étkezés

  • Vérnyomást stimuláló ételek minimalizálása vagy kerülése – ilyen a koffeines kávé, fekete tea, alkohol, csokoládé, de kerülendő a sajt is tirozin tartalma miatt, mely szintén növeli a vérnyomást
  • sok zöldség, gyümölcs, teljes kiőrlésű gabona fogyasztása
  • megfelelő rostbevitel
  • minimális só használata
  • szabad zsírok minimális fogyasztása
  • néhány ajánlott étel, amit érdemes gyakran fogyasztani:
    áfonya és egyéb bogyós gyümölcsök, burgonya, cékla/céklalé, sovány tej, zabkása, banán.

Kardió mozgás, rendszeres sport
Az egészséges élethez elengedhetetlen a fizikai aktivitás. Magas vérnyomás esetén is fontos a rendszeres testmozgás, legyen ez séta, kocogás, biciklizés, úszás vagy bármi, amiben örömét leli az ember. Akármilyen mozgásformát választ is, legyen legalább néhány perc olyan fázis, amikor jobban megdolgoztatja a szívét. Ha a statikus sportot űz, iktasson be kiegészítésnek néhány perc helyben futást bemelegítésnek például.

Testsúly kontroll
Az anyagcsere általában észrevehetően lassul 40 év felett, a testnek a kor előrehaladtával pedig kevesebb kalóriára van szüksége. Erre figyeljen oda, mert a súlyfelesleg miatt a szívnek keményebben kell dolgoznia, ami ront a magas vérnyomáson. Ha ez előzőekben leírt étrendet követi és a mozgásra vonatkozó tanácsainkat is megfogadoja, kevésbé valószínű, hogy a testsúlya problémát fog jelenteni.

Vérnyomás-fürdő
Vegyen esténként 10-30 perces fürdőt olyan hőmérsékletű vízben, amit se melegnek, se hidegnek nem érez. Kutatások szerint ennek a trükknek különösen jó hatása van a vérnyomásra!

Megfelelő öltözet
Mindig takarja a végtagjait ruhával! A fedetlenül hagyott karokban és lábakban már egy hűvös szellő hatására is összehúzza az ereket a szervezet. Ilyenkor a vér a törzsbe és az agyba tódul és megemelkedik a vérnyomás.

Csökkentse a stresszt
Persze leírni mindig könnyebb, mint véghez vinni, de fontos, hogy ne éljen folytonos stresszben. A konstans stressz nagyban növeli a szívbetegségek kialakulásának esélyét is. Alkalmazzon légző gyakorlatokat, stresszoldó testgyakorlatokat – a jóga például mindkettőt magába foglalja.

+1 Alkalmazzon gyógynövényeket, természetes étrend-kiegészítőket
Az erős antioxidánsok, a fokhagyma, a gránátalma, Q10 koenzim és a szőlőmag például segíthet a vérnyomás természetes normalizálásában. Ha már szed vérnyomáscsökkentő gyógyszert és szeretne mellette valamilyen étrend-kiegészítőt is alkalmazni, előbb mindig beszélje meg a kezelőorvosával!

 

Forrás:
healthline.com/health/foods-good-for-high-blood-pressure#foods-to-try
heart.org/en/healthy-living/healthy-lifestyle/how-to-help-prevent-heart-disease-at-any-age